tisdag 31 juli 2012

Igår; Väddö kanal

Gårdagen:
Mycket blixtar, åska och regn söndag kväll och natten till måndag. Tältade på en låg strand nära vattnet. Detta tillsammans resulterade i att jag (Karin) vaknade av att marken blivit till lera och hela tältet höll på att glida av stranden ner i vattnet, försökte förgäves väcka pappa så vi kunde rädda oss och tältet från att bli dränkta. Sen vaknade jag på riktigt istället :) och insåg att det inte riktigt hade regnat så mycket och att jag nog kunde låta pappa sova (dock efter att jag hade kontrollerat att marken i absiden var torr).
Så tillbaka till verkligheten, paddlade genom Väddö kanal på morgonen. Passade på att fylla på vatten och fick låna toaletten i Elmsta gästhamn. Hade mestadels motvind genom kanalen men sedan vred vinden och vi fick den under eftermiddagen med oss istället :)
På väg upp mot Singö mötte vi en kajakpaddlare ute på dagstur till Grisslehamn.
Lite senare fick vi ett tag sällskap av vindsurfande Johan ute på vattnet, väldigt trevligt möte :)
Kvällen avslutades på Sladdarön där några nyfikna får kom och funderade vad vi höll på med. Efter en liten stund kom de fram till att vi var tråkiga och gick vidare. Istället upptäckte jag en fästing, grr! :( hårt satt den också, fick inte riktigt bort hela på en gång så det tog lång tid av kvällen att försöka få bort sista delen av den. Hoppas bara jag fick bort den innan den han börja spy borrelia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar